Main - SEKRETESSPOLICY

SEKRETESSPOLICY

ALLMÄN INFORMATION

Webbplatsen (www.proofip.se/com) tillhör IP CASE AB, Sverige.

På webbplatsen (www.proofip.se/com) tillhandahåller IP CASE AB PROOFIP:s tjänster vilka innefattar bland annat tidsstämpling av digitala data, verifiering av digitala data, utfärdande av ett certifikat som intygar att digitala data fanns vid en viss tidpunkt (Tjänster)

Personuppgifter är all information som kan spåras tillbaka till en specifik enskild användare och därmed potentiellt användas för att unikt identifiera, kontakta eller lokalisera den specifika individen eller annan känslig information. Exempel på personuppgifter är namn, telefonnummer, personnummer, kreditkortsnummer och andra unika identifierare.

Denna sekretesspolicy anger grunden för vilken alla Persondata som IP CASE AB (nedan även "vi") samlar in från dig (nedan även kallad "användare") eller som du tillhandahåller, kommer att behandlas.

IP CASE AB har åtagit sig att säkerställa den högsta nivån av skydd av personuppgifter. Personuppgifter som behandlas av PROOFIP hanteras i enlighet med Europaparlamentets och rådets allmänna dataskyddsförordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter (GDPR).

Med avseende på GDPR är IP CASE AB personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträde.

INFORMATION VI SAMLAR IN

Användarens personliga data samlas in, behandlas och lagras på ett rimligt och befogat sätt, endast i syfte att tillhandahålla tjänsterna. Användarens personliga data kommer under inga omständigheter att användas för andra oförenliga ändamål.

Användare som väljer att använda Tjänsterna måste registrera sig och skapa ett konto via Webbplatsen. För att kunna skapa ett konto ber vi Användaren att tillhandahålla bland annat följande information: namn, e-postadress och ort. För att sedan kunna tillhandahålla Tjänsterna och utfärda digitala certifikat kan användaren bli ombedd att ange e-postadress, fysisk adress, telefonnummer, kreditkortsinformation och/eller organisationsinformation eller annan personlig information som är nödvändiga för att vi ska kunna tillhandahålla Tjänsterna.

IP-ADRESSER OCH COOKIES

IP CASE AB kan komma att samla in information om Användarens IP-adress, operativsystem och webbläsartyp i systemadministrativt syfte. Detta är inte data som identifierarar någon utan som endast rör användarmönstret på Webbplatsen.

IP CASE AB kan få information om din allmänna internetanvändning genom att använda en cookie-fil. Cookies hjälper oss att förbättra vår webbplats och att leverera bättre och mer personliga tjänster. IP CASE AB kan använda webbanalysprodukter för att samla in olika uppgifter om besöket på webbplatsen, inklusive inloggningsnamn, besökarens IP-adress, hur länge hon varit på Webbplatsen och så vidare.

Cookies är data som skickas av en webbplatsserver till webbläsaren på din dator. Webbläsaren berättar för servern om innehållet när du sedan besöker den webbplatsen nästa gång. Cookies hjälper oss att lagra användarinställningar och spåra användningstrender på aggregerad basis. Användare kan neka till att acceptera cookies genom att avaktivera dessa i webbläsaren.

LAGRING AV PERSONUPPGIFTER

Användarens personliga data samlas in, behandlas och lagras på ett rimligt och befogat sätt med det enda syftet att tillhandahålla Tjänsterna. Användarens personliga data kommer under inga omständigheter att användas för andra oförenliga ändamål.

IP CASE AB vidtar lämpliga tekniska åtgärder för att skydda säkerheten för Användarens personliga data från bland annat obehörig eller oavsiktlig åtkomst, skada eller förlust.

Användarens persondata behålls endast under den tid som är nödvändig för att uppnå det syfte för vilket det samlades in. Vi kommer inte att göra någon kreditkortsinformation tillgänglig för någon förutom tredjepartsföretag som vi samarbetar med för att behandla kreditkortsbetalningar.

HUR VI ANVÄNDER PERSONUPPGIFTER

Vi använder personuppgifter och all annan information som tillhandahålls av Användaren via Tjänsten för interna ändamål, såsom att tillhandahålla tjänsten, administration och marknadsföring.

Vi använder information på följande sätt:

  • För att förse användaren med information, produkter eller tjänster som användaren begär från oss eller som vi anser kan intressera denna
  • För att uppfylla våra skyldigheter som följer av eventuella avtal som ingåtts mellan dig och oss
  • För att meddela dig om ändringar i vår tjänst (till exempel när den tekniska supporten löper ut eller när en ny version av produkten är på väg att släppas).

Vi kan också använda dina uppgifter för att kontakta dig om information om produkter och tjänster som vi tror kan vara av intresse för dig.

Vi kan använda informationen som inte tillåter identifiering av Användaren för att generera användarstatistik som vi kan tillhandahålla till potentiella partners och till entreprenörer så att de kan utföra tjänster åt oss.

UTLÄMNANDE / ÖVERFÖRING AV PERSONUPPGIFTER

IP CASE AB lämnar inte ut Personuppgifter till någon tredje part förutom inte följande fall:

  • Om en sådan skyldighet följer av tillämplig lagstiftning eller föreskrifter som denna stipulerar (till exempel överföring till utredningsmyndighet).
  • Om IP CASE AB har rätt att i syfte att fullgöra Prenumerantavtal eller säkerställa att så sker lämna ut uppgifter till tredje part, inklusive kreditupplysningstjänster och andra tjänster som hanterar fordringar samt till juridiska rådgivare om det krävs för att utreda olaglig användning av Tjänsterna eller för rättsliga förfaranden
  • Om Användaren ger sitt skriftliga samtycke till att lämna ut informationen till andra tredje parter.

Vi är också juridiskt skyldiga att lämna ut information till vissa myndigheter som exempelvis polis, domstol och finansiella tillsynsmyndigheter.

IP CASE AB bekräftar att man endast kommer att lämna ut Personuppgifter till tredje part i den omfattning som krävs för ändamålet.

Varje gång Persondata överlämnas till tredje part kommer IP CASE AB att se till att detta görs i enlighet med denna sekretesspolicy och relevanta dataskyddslagar.

DINA RÄTTIGHETER

Enligt GDPR har en person rätt att få tillgång till sina Personuppgifter, samt att begära rättelse, radering, överföring och begränsning av behandling av dessa. Varje begäran om sådan åtgärd gällande Persondata som samlas in för Tjänsten måste riktas av Användaren till IP CASE AB med motivation.

Användaren har tillgång till sina Persondata och har möjlighet att korrigera dem, invända mot att de behandlas eller begära att de raderas, förutsatt att detta inte kommer att påverka vår förmåga att leverera Tjänsterna till användaren.

Användaren kan få hjälp utöva sina andra rättigheter gällande invändning och rättelse på begäran.

ÄNDRINGAR I VÅR SEKRETESSPOLICY

IP CASE AB förbehåller sig rätten att efter eget gottfinnande ändra, uppdatera och modifiera denna Sekretesspolicy när som helst, med eller utan föregående avisering. Kontrollera denna sekretesspolicy regelbundet för ändringar. Fortsatt användning av tjänsterna efter att eventuella ändringar i sekretesspolicyn publicerats kommer att innebära att du accepterar dessa ändringar.

Vi kommer att publicera eventuella framtida ändringar i denna Sekretesspolicy på denna sida.

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassatjänst. Det innebär att vi kan komma att överföra personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna under köpprocessen. De personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Klarnas egen Dataskyddsinformation.